Om oss

Avensia är ett ledande expertföretag inom modern handel*. Vi levererar kompletta omnikanallösningar till företag med höga ambitioner och krav på sin verksamhet. Med erfarenhet från hundratals stora e-handelsprojekt hjälper vi inte bara våra kunder med implementering av system utan även med strategisk rådgivning och affärsutveckling inom digital handel.

Vårt arbete bygger på vår nyfikna natur och framåtsträvande energi, egenskaper som konstant driver oss framåt mot nya lösningar och idéer.

Vi gillar utmaningar och vi uppskattar de utmaningar och den expertis som våra partners och kunder har med sig från sina respektive branscher. Vår framgång i såväl individuella e-handelsprojekt som i branschen överlag leds av vår förmåga att skapa synergi mellan våra kunder, våra partners och våra egna prestationer och ansträngningar.

Synergi är det vi är bäst på, samt det vi anser vara nyckeln till att nå våra gemensamma mål.

Avensia AB handlas på NASDAQ Stockholm Nasdaq First North Growth Market med tickern AVEN.

Vad vi gör

Vi hjälper våra kunder med alla delar av modern handel, och får dem att fungera ihop. *Modern handel handlar om att leverera rätt upplevelse och rätt erbjudande, vid rätt tidpunkt och i rätt kanal. Gränserna mellan det digitala och det fysiska suddas ut och våra kunders utmaningar är att ständigt prioritera och optimera erbjudandet efter kanal och kontext, för att maximera värdet för kunden och för sin affär. För att kunna bedriva modern handel behöver man strategier, verktyg och processer som gör att man kan anpassa sig efter rådande omständigheter, snabbt. 

Genom att implementera marknadsledande .NET-teknik inom e-handel, CMS, produktinformationshantering, lojalitet och personalisering ökar vi konverteringen och förhöjer användarupplevelser och effektiviteten för våra kunder.

Våra kunder är Europabaserade och verksamma inom både B2C och B2B i ett brett spektrum av branscher, från sport och mode till tillverkningsindustrin. Vi är drygt 200 experter inom modern handel på våra kontor i Lund, Helsingborg, Malmö, Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu.

Hållbarhet

Idag kan hållbarhet inte längre kallas för trend, utan är en fråga som alla handlare behöver ta ställning till – på riktigt. Inte bara utanpå, i sitt varumärkeslöfte och i sina erbjudande, utan på ett sätt som tar in hållbarhet i sättet man bedriver sin verksamhet. Nya sätt att producera, sälja, hyra ut, återanvända eller återvinna, som också är vinstdrivande. Dagens konsumenter vill i allt större utsträckning handla med rent samvete och är inte beredda att betala pengar för det som inte känns bra i magen.

Avensia vill vara med och driva utvecklingen mot en mer hållbar infrastruktur för handel. Värde kontra kostnad är styrande i tider av knappa resurser, men detta innebär också att konsumenter kommer att dra sig mot de företag som på riktigt bryr sig om oss och i förlängningen våra medmänniskor, vårt samhälle och vår jord. Det genuina, det riktiga, det äkta. Värden vi allt mer kommer att värdera. Avensia vill hjälpa sina kunder att skapa dessa färdigheter, både i kunskap och system, så att alla tillsammans kan bidra med en bättre framtid, både för människor och planet.